Subject: Taotlus
From: Margus Pae <[email-masked]>
To: [email-masked], [email-masked]
Date: Wed, 14 May 2025 22:03:28 +0300

Tere

Pöördun Transpordiameti poole eesmärgiga viia lõpule pärandusvara osaks
oleva transpordivahendi omaniku muudatuse vahetus.

Taust - minu ema (Juta Pae isikukood 44801280272) suri 23.01.2025. Temast
jäi siia maisesse maailma maha nii erinevat kinnisvara, kui ka sõiduk reg
nr 272 BXS ja FIE Juta Pae poolt omandatud auto järelhaagis reg nr 582 GX.

Probleemi kirjeldus - olen Juta Pae ainus laps ning koos Juta Pae abikaasa
Peeter Pae´ga (minu isa) sõlmisime 15.04.2025 Kuressaare notar Gerda Pitk
juures notariaalse kokkuleppe, mille sisuks muuseas oli kõigi kohustuste ja
õiguste siire minule (Margus Pae), tähenduses võimalikud (surnud) FIE Juta
Pae majandustegevusest tulenevate kohustuste suhtes nii Eesti Vabariigi kui
ka kolmandate isikute suhtes. Transpordiameti Tallinna büroo keeldus
esitatud dokumentide alusel järelhaagise nr 582 GX omanikuvahetuse
läbiviimisest, kuigi notar Gerda Pitk olles tuvastanud kõik
isikutuvastusega jms seonduvad asjaolud, oli vastava omaniku
siirde legaliseerinud, sh kasseerinud vara väärtusega seonduva riigilõivu,
lahkusin notarist heas usus, et peale riigilõivude tasumist, olen mh ka
auto järelkäru reg nr 582 GX omanik. Paraku eksisin. Transpordiameti
Tallinna Teenindusbüroo ametnik saatis mind minema. Ametniku tõlgendus -
pean esmalt muutuma FIE Margus Pae, sh võtma üle oma surnud ema FIE Juta
Pae äriregistri koodi, siis saab Transpordiamet siirata auto järelhaagise
reg nr 582 GX FIE Margus Pae omandisse. Hind 71 eur tehing. Seejärel müüb
FIE Margus Pae haagise eraisik Margus Paele. Hind 71 eur tehing. Kokku 142
eur. Transpordiametnik rõhutas, et kui ma ei tee midagi, siis käru ma ei
saa.

Saatsin kogu notari materjali 24.04.25 [email-masked]. Viimane
kohtumine ametnikuga andis tulemuseks, et tema kolleegidel on minu notari
pabereid hõlpsam leida koodi alt LKLUS - 550308. Eeldan, et lähtutakse
andmekaitse reeglitest, ehk kustutate peale lugemist.

Lisainfo - konsulteerisin suuliselt tel teel notaribürooga: FIE kohustuste
ja õiguste ülevõtmiste sisu notari aktis oli sisuliste rahaliste kohustuste
ülevõtmine. Suuline konsultatsioon Maksu- ja Tolliametiga andis tulemuseks,
et minu surnud emal FIE Juta Pael ei olnud Eesti riigi ees kohustusi, ega
pole juriidiliselt võimalik sundida pärijat kahe erineva OÜ juhatuse liiget
hakkama FIEks, et auto käru omanikuks saada.

Priit Sauk - pikk jutt, kehv jutt. Kunagi oli meil Sinuga hea koostöö,
pingutasin oma naba paigast. Piinlikuks kisub. Mis asutust Sa juhid!
Peaminister Michal rõhutas, et kärpeaeg on. Ometi nüüd ettevõtja ja
kodanikuna saan sellist s...tta teenindust. Ei ole sellist jama ära
teeninud, emotsionaalselt raske tulla toime oma ema ootamatu surmaga ning
sellega, et Sinu ametnikud peksavad mind näkku! Leia lahendused Priit!

Meeldivale koostööle lootes

Margus Pae
Kaitseministeeriumi asekantsler 2011-2014
Kaitseressursside Ameti Peadirektor 2014-2019
tel 5281947

---
Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu turvalisuses kindel.